Fysiotherapeut Rotterdam

Fysiotherapie en manuele therapie in regio Rotterdam

Heb je in regio Rotterdam een fysiotherapeut nodig waar je je veilig, vertrouwd en vakkundig kunt laten behandelen aan lichamelijke pijnklachten en sportblessures? Dan is AllwaysFit het adres bij uitstek voor fysiotherapie, sportfysio, manuele therapie en dry needling. Wij doen er alles aan om jou zo snel mogelijk weer fit en gezond te krijgen. Heb je juist een duwtje in de rug nodig voor een fitte en gezonde levensstijl Doe dan een beroep op onze vitaliteitscoach die je helpt om je lichaam en geest te laten samenwerken op weg naar een gezonde(re) levensstijl. Kortom: vanuit regio Rotterdam ben je snel op de goede weg voor fysio bij AllwaysFit. Blijf dus niet rondlopen met fysieke klachten of je behoefte (weer) fit te worden: maak snel een afspraak bij AllwaysFit!

fysiotherapeut

Fysiotherapeut en sportfysio

Heb je pijnklachten opgelopen op je werk? Of is sporten de oorzaak van je lichamelijke tegenspoed? Heb je zomaar ineens fysieke klachten die je hinderen om normaal te bewegen? Neem dan contact met AllwaysFit en leg je probleem aan ons voor. Onze fysiotherapeuten helpen je in regio Rotterdam op deskundige wijze van je klachten af. Kortom: heb je rug-, nek-, schouder-, bekken-, pols-, enkel-, heup-, elleboog- of knieklachten? Wij gaan ze deskundig te lijf met een behandelplan op maat met reguliere fysiotherapie of met sportfysio.

Bezoek ons vanuit Rotterdam

Waarom in regio Rotterdam naar de fysiotherapeut?

Bij de fysiotherapeut van AllwaysFit kun je vanuit regio Rotterdam terecht voor het laten behandelen van lichamelijk ongemak, pijn en/of bewegingsbeperkingen. Redenen om in de buurt van Rotterdam naar de fysiotherapeut te gaan, kunnen bijvoorbeeld zijn:

• Spier-, gewrichts-, bot- of zenuwpijn: wij gaan op zoek naar de oorzaken van de pijn en maken een persoonlijk behandelplan om van je klachten af te komen.
  • Revalidatie na letsel door blessure of operatie: onze fysiotherapeut helpt je in Rotterdam om je bewegingspatronen te herstellen en te zorgen voor meer spierkracht en mobiliteit.
  • Beperking bij bewegen: moeite met bewegen, stijfheid of verminderde flexibiliteit in het lichaam? Dan gaan wij graag met je aan de slag om de oorzaak te vinden en je te helpen met oefeningen en technieken om je bewegingsbereik te herstellen.
  • Chronische aandoeningen: heb je artritis of chronische rugpijn, of moet je revalideren na een beroerte? Wij kunnen je in Rotterdam helpen om je fysiek te verbeteren en je levenskwaliteit te vergroten.
  • Sportblessures: onze sportfysio is de juiste persoon die je helpt met de preventie en behandeling van sportblessures. Hij/zij zorgt ervoor dat je snel weer pijnloos lekker actief kunt gaan doen.

Lichamelijke klachten? Kom naar de fysio!

Fysiotherapie of manuele therapie?

Heb je voor je lichamelijke klachten in regio Rotterdam fysiotherapie of manuele therapie nodig? De fysiotherapeut behandelt de zogenoemde zachtere delen van het lichaam. Dat zijn bijvoorbeeld de spieren, pezen en banden. De manueel therapeut houdt zich bezig met de zogenaamd hardere delen van het lichaam. Denk daarbij aan de wervelkolom en/of de gewrichten. Wat je precies nodig hebt, is afhankelijk van je persoonlijke situatie. Onze therapeut bekijkt na onderzoek of manuele therapie of fysiotherapie voor jou de oplossing is.

Wanneer in regio Rotterdam naar de manueel therapeut?

Je wordt met manuele therapeut bij bijvoorbeeld:

• Hoofd- en nekpijn (vaak in combinatie met een stijve bovenrug)
  • Nekpijn (al dan niet met uitstraling in de armen)
  • Klachten hoog in de rug met rib- en borstpijn
  • Heupklachten
  • Klachten in de onderrug (ook bij uitstraling naar het been)
  • Duizeligheid door het bewegen van de nek
  • Schouderklachten (soms gecombineerd met nekklachten)
  • Pijn en stijfheid in de schouder, ofwel een ‘frozen shoulder’
  • Tenniselleboog
fysiotherapie plan op maat

Waarom ga je naar AllwaysFit?

Bij AllwaysFit kun je in regio Rotterdam altijd rekenen op:

• Innovatieve en effectieve methodes voor een snel en goed resultaat
  • Op eigen niveau weer pijnvrij sporten en bewegen
  • Vergoeding mogelijk via je zorgverzekeraar
  • Uitsluitend gediplomeerde en BIG-geregistreerde fysiotherapeuten

Wij kijken samen met jou naar de aard van je klachten en welke behandeling er nodig is. Onze gediplomeerde therapeuten houden altijd rekening met je genezingsproces en werken in jouw tempo!

Dry needling

Wij hebben ook therapeuten die dry needling behandelingen kunnen uitvoeren. Dry needling kan voor jou in regio Rotterdam onderdeel zijn van een fysiotherapie behandeling. Deze behandeling wordt uitgevoerd met zeer dunne acupunctuurnaalden om zogenaamde ’triggerpoints’ te lijf te gaan. Triggerpoints zijn knopen of verhardingen in de spieren die pijn en krachtsvermindering kunnen veroorzaken. Met de naalden nemen we spierspanning en knopen weg, zodat er weer voldoende bloed en zuurstof naar het behandelde gebied gaat. Dry needling is een pijnloze en succesvolle behandelmethode. We vertellen je er graag meer over.

Vitaliteitscoach

Vanuit regio Rotterdam kun je ook kiezen voor samenwerking met onze AllwaysFit vitaliteitscoach. Vitaliteitscoaching gaat over de dingen die je nodig hebt om een vitaal leven te kunnen leiden. Dat bereik je onder andere met voldoende goede voeding, en ook genoeg beweging en rust. Je kijkt samen met de vitaliteitscoach naar waar bij jou de oorzaak ligt voor je mindere vitaliteit. Dat hoeft namelijk niet direct te maken te hebben met gezond leven; het gaat ook om de dingen die je blij en gelukkig maken. Samen onderzoek je hoe je je weer vitaler kunt gaan voelen en maak je een persoonlijk plan waarbij voeding en bewegen de basis kunnen zijn.

Contact met AllwaysFit

Behoefte aan vakkundige fysiotherapie, manuele therapie of sportfysio in regio Rotterdam? Of wil jij in de buurt van Rotterdam aan de slag gaan met onze vitaliteitscoach? Neem dan vandaag nog contact op AllwaysFit! Dat doe je door te bellen met 085 077 07 07 of mailen naar fysiotherapie@allwaysfit.nl.